søndag den 23. oktober 2011

Realistiske ungdomsnoveller


Så er novellesamlingen ”På Kanten” udkommet, og jeg har en novelle med i den.
Samlingen indeholder 14 noveller, der alle er skrevet af unge og for unge. Novellerne er udvalgt på baggrund af en konkurrence, hvor medlemmer af foreningen HUF – Håbefulde Unge Forfattere skulle skrive noveller ud fra temaet ”På Kanten”.
Min novelle ”Sofia” handler om et ungt par, der skal være forældre. Den fortæller om angsten for at blive forældre og er et eksempel på en upålidelig fortæller.
Jeg var rigtig glad for at få min novelle udvalgt til samlingen, og jeg ser frem til at læse de andre bidrag. Forordet af Nina Christensen lover godt, og så kender jeg en stor del af forfatterne i forvejen.
De 13 forfattere, der er med i samlingen ud over mig er Bjarke Schjødt Larsen, Bettina Stuhr Lindskow, Camilla Fønss Bach Friis, Camilla Lindberg, Camilla Wandahl, Caroline Ørsum, Katja Lotsberg Nilsen, Katrine Vigilius, Line Lybecker, Sandra Schwartz og Sofie Boysen.
Du kan læse mere om samlingen og købe den her.